RADY
Při koupi jakéhokoliv zařízení pro fotografování je potřeba brát na zřetel jakou výbavu budete potřebovat a kolik budete ochotni věnovat tomuto koníčku času.Problémem je fakt kolik máte peněz,protože dobrá foto výbava není levnou záležitostí.
Avšak technologie v dnešní době dospěla do opravdu špičkových parametrů a zdánlivě jednoduchý a levný fotoaparát Vám udělá velký kus práce.Záleží jenom na Vás kam s tímto krásným koníčkem půjdete.
Při koupi nového vybavení není potřeba si dávat pozor jako při koupi použitého vybavení.
Stává se velmi často,že u použitého vybavení není něco v pořádku a pak je dost velkým problémem to reklamovat.U nového zboží se toto nemůže stát,protože Vám prodejce garantuje 100% záruku.
U soukromého prodejce záleží jak bude k dané reklamaci přistupovat a věřte mi,že z mé vlastní nedávné zkušenosti kdy jsem řešil dvakrát reklamaci a to u objektivů Nikkor AF-S 28-70/2,8 D IF ED kde byl problém v netěsnosti objektivu kde byla dost velká vůle a oprava by byla cca 20000,- výměnou celého vnitřního mechanismu.
Prodávající ihned si objektiv vzal zpět.Zde bylo vše v pořádku.
U druhého prodejce byl zakoupen objektin Nikon Af 80-200mm2,8D ED kdy byl problém zatajení faktu,že objektiv byl poškozený vlivem nějakého uderu do oblasti obruby přední čočky,co mělo za následek prohnutí obruby a druhého dne i zadření zoom posuvu.Obruba byla tak prohnutá,že nebylo možné namontovat žádný filtr.Zjištěním jsem druhý den kontaktoval prodejce,který mi tvrdil,že tato závada nebyla,přičemž po důkladném prostudování fotografií inzerce prodávajícího bylo zjištěno,že prodejce tuto informaci zatajil.Prodejce nafotil objektiv tak,aby naražená obruba nebyla vidět.Pak začal kolotoč.Prodejce se zavázal,že si objektiv vezme zpět,ale teď se stěhuje takže mi do týdne zašle adresu.Čekal jsem a nic.Znovu jsem kontaktoval prodejce a ten odpověděl,že není ještě přestěhován a že dá vědět.Teprve po třech týdnech kdy jsem se opět zeptal zdali už je přestěhován mi najednou řekl,že chce abych objektiv zavezl do Prahy,což je pro mě 2x200km.Prodejce mi tvrdil,že také musí jet 200 km ,přičemž jsem zjistil,že se prodejce přestěhoval do Prahy.Prostě lhaní a vymlouvání.Nakonec to dopadlo tak,že jsem celou událost šel nahlásit na policii,kde mi bylo řečeno,že musím vše řešit u občansko právního soudu.Super dva roky lítání po soudech,pak potřebujete odborný posudek,poplatky,právníka atd.Mám sice 100% důkazy a fakt policie,která dospěla k závěru,že opravdu byla již závada před posláním,ale co je Vám to platné.
Nakonec jsem se rozhodl objektiv rozebrat a opravit.Zjistil jsem,že do objektivu se někdo hrabal a špatným mazivem namazal posuvné části.Prohnutou část jsem narovnal a objektiv opět plní svou funkci.Kdybych dal objektiv opravit vyšlo by to na cca 8000-12000,-kč což je katastrofální cena.
Kde se stala Chyba?V mé důvěře,protože onen prodejce byla profesionální fotografka a tím jsem byl přesvědčen,že to bude férový člověk.
No zkušenost navíc.
Proto má rada je při koupi jakéhokoliv fotografického zařízení si vyzvednout věc osobně.Důkladně si vše prohlídněte a vyzkoušejte.Sepište smlouvu s jasným zněním.Pak budete možná mít větší možnost k případné reklamaci.
Podle občanského zákoníku máte nárok na vrácení zboží a to i použitého do 7 dnů při převzetí na dálku (pošta atd).
Zde je ukázka fotografií daného problému.
Zde jsou fotografie originálního balíčku,který jak je zjevné není poškozený.Zde se prodávající snažil ze začátku vymluvit vinu na pošty.Jak vidíte toto je absolutně nemožné.Balíček nebyl v žádném případě poškozen.